h1

Tjenavoff!

februari 18, 2014

Tjenavoff, Douglas här!

61360C

När Ni läser detta så har jag förmodligen redan åkt hem till husse Sture och matte Elisabeth. Men jag ville berätta hur jag haft det hos tvåbeningarna Maya och Pelle. Vi har haft fullt upp här så det har inte varit mycket tid att blogga. Min tid har varit toppen hos tvåbeningarna, jag har fått busa med bollar, fått en massa ben och käkat leverpastej. Maya har MMSat till min husse och matte några gånger också.

20140212-CopyrightStudioMaya-Satio632C Jag blev ganska trött av att jaga boll…

Jag har varit ute flera gånger varje dag för att spana in voffbrudar. Gått långpromenader, varit uppe i slalombacken och gått i skogen. Jag har också hälsat på två brudar, Frida och Vilda, Pelles brorsas Golden Retrievers. Oj så rädd jag blev först, dom var ju så stora och ville hälsa innan jag knappt kommit innanför dörren. Men sen såg jag att dom hade katter hos dem, den vita katten Herman ville jag leka med, men han stack så fort han såg mej. Jaja, jag ville ju bara leka…

Sen har jag varit två gånger till grannarna där jag fått godsaker och en gång till Pelles föräldrar, tvåbeningarna Ove och Kicki. För Pelle och Maya skulle på kalas, sicket sätt att lämna bort mej…VA? Nädå, det var hur trevligt som helst, jag gillade att vara hos Kicki och Ove ett par timmar.

Jag skickar en liten tanke till vovven Frida som tyvärr ligger på djursjukhus sedan igår måndag! Krya på Dej, Frida! Vi kanske skulle ha nåt PRO-möte i framtiden Du och jag, och Din kusin Vilda…?

20140211-CopyrightStudioMaya-Satio620C

Hursomhelst, jag är jättetrött nu. Jag är ju faktiskt 77 år! Det har varit en livlig men skojig vecka! Men jag blev glad att träffa husse och matte. Jag fick också en blinkande reflex i present av Pelle och Maya så nu kommer jag att fortsätta vara ”Disco-Douglas” när jag träffar ”brudarna” hemmavid…

Voff på Er!
// Disco-Douglas

PS! Jag tänkte ju lägga upp en Vlog (ja alltså en videoblogg, eller två) men teknik och jag alltså…det funkade tyvärr inte! Another time, another world…

6 kommentarer

  1. Hejdå Douglas! Sköt om dig! 😀


    • Vi saknar honom redan. Det blev så tomt och tyst hemma. 😀


  2. Vilket härligt inlägg 😉 i hundperspektiv. Förstår att ni varit hundvakt till den lilla godingen.

    Ha en fin onsdag
    kramar


    • Tackar 🙂 Ja han bodde hos oss i åtta dagar medans husse och matte var på Teneriffa!

      Kramar tillbaka!


  3. Härligt Douglas att du hade det såå gôtt hos maya & Pelle, det var / är du värd.
    Ha det så härligt hemma hos ”mamma & pappa” också..

    Kanske ”syns” någon mer gång.. // Klapp och kram Annelie


    • 😀



Kommentera

