h1

Att skapa nya trender i media

februari 20, 2014

lebadang

Art by Lebadang (Catrins val)

Idag har jag fått i uppdrag av min vän Catrin att på Facebook dela konst av en konstnär som hon valt åt mej. Detta tycker jag är ganska kul, att få lite positiva utmaningar istället för en massa larviga saker som uppmanas där ibland. Utmaningen lyder som följande:

”The idea is to occupy Facebook with art, breaking the monotony of selfies and bitstrips. Whoever likes this post, will be given an artist and has to post a piece by that artist, along with this text.”

I got Sandy Skoglund.

”Tanken är att ta upp plats på Facebook med konst för att bryta den monotona trenden av s.k ”selfies” (bilder på sig själv, tagna av en själv) och humoristiska bilder. Den som gillar det jag lagt upp kommer att få en konstnär och måste sedan lägga upp en bild/ett verk av den konstnären tillsammans med den här texten.”

Jag fick Sandy Skoglund. Denna fotokonst valde jag att visa av Sandy Skoglunds verk.

sandy

Art by Sandy Skoglund

Jag utmanade alla som gillade mitt inlägg förstås och JennyS fick Florian Nicolle av mej, det passar henne utmärkt. Denna målning nedan valde hon att visa av Florian Nicolle.

floriannicolle

Art by Florian Nicolle

JennyH fick Stewart Stephenson av mej, jag tror att hon skulle gilla hans konst. Denna målning nedan valde hon att visa av Stewart Stephenson.

stewartstephenson

Art by Stewart Stephenson

AnneliÖ fick Motoi Yamamoto av mej.

CarinaH fick Leonid Afremov av mej.

Jag avvaktar tills dom lagt upp sina val av konstverk på Facebook till nästa blogginlägg. (Om dom förstått utmaningen). Och kanske fler hakat på utmaningen till dess…Är Du min vän på FB och vill vara med så klickar Du ”gilla” på konstverket jag har på min tidslinje, då får Du också en konstnär angiven av mej!

Kommentera

