h1

Víva La Mexico!

mars 5, 2014

Jag har ombetts skriva resetips och reseberättelser på min blogg, tre personer vill ha resetips och två av dem om Mexico, så det är trevligt när jag får bloggartips av Er bloggläsare. Nu väljer jag först att skriva lite om Mexico, dels för att jag varit där och dels för att vänner frågat om restips då de ska åka dit. Tyvärr har jag inte några egna foton att lägga upp just nu eftersom jag har foton i en extern hårddisk vars kabel troligen gått sönder, men jag har tidigare lagt upp ett par foton från min resa i Mexico på bloggen [här]

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag har faktiskt kvar min handskrivna resedagbok från resan i Mexico. Vi åkte nämligen runt hela Yúcatan och såg en hel del så det var mycket att minnas som jag skrev ner i en bok.

Vi besökte Isla Mujeres (paradisö), Cobá (djungeln),  Chichén Itzá, Uxmal, Mérida, Cozumel (paradisö), Cancún och vi bodde i Playa Del Carmen.

Att åka till Mexico från Sverige tar ca 13-14 timmar från Arlanda till Cancún. Vi mellanlandade i Oslo för att plocka upp mer resenärer, stannade ca 40 min på marken. Då det var oväder över Atlanten gjorde flyget en rundning runt ovädret så vi flög via New Yorks kustband och ner. 13 timmar senare klev vi av flyget trötta. Passkontrollen gick smidigt och de var mycket trevliga, de ville bara inte tro sina ögon att jag skulle vara svensk, de trodde jag var mexikanska med mitt långa mörka hår.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det är faktiskt jättekul att se min resedagbok från Mexico eftersom jag var så noggrann att skriva i den, men inte bara skriva dagbok, utan även skriva ner allt jag lärde mej, allt jag hörde, allt jag såg, allt jag läste och dessutom har jag ritat i den, allt från spännande frukter med beskrivning av Mayafolkets inristningar och kalendersiffror. Jag var påläst redan innan resan så det gick snabbt att hänga med under resans gång vad vi skulle se och vad vi hade sett.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fortsättning följer…

PS! Glöm inte att delta i utlottningen, se blogginlägget Bloggen 5 år!

5 kommentarer

  1. Kul…


  2. Hejsan,,Skitkul när man blir tillfrågad om saker o ting,,klart att restips är värdefulla när man åker till ett nytt resmål…Du har alldeles rätt i att du är sen,,men ditt svar är perfekt..Haé Kram.


    • Hej! Ja det är roligt när man får feedback och gensvar över det man skriver på bloggen!

      Jag hinner aldrig med tävlingarna i tid hahaha. Kul att jag har rätt svar ändå 😉

      Kram!


  3. […] 1 & 2 hittar Du [här] & [här]. Så har vi kommit till dag 5 i resedagboken för resan till […]



Kommentera

