h1

Chaufförservicen inställd!

mars 24, 2014

200

Ligger helt däckad i influensa, feber & smärtor. Sovit knappt 2 timmar, halvsittandes i soffan för att kunna andas & inte väcka Pelle med mina hostattacker eftersom han skulle upp och jobba. Kan inte prata & inte äta då halsen känns fylld med rakblad. Hostmedicinen Nipaxon är slut. Jag har Cocilliana Etyfin hemma också, men den kunde jag inte ta eftersom jag skulle agera chaufför idag!

Jag skulle hämta mina svärföräldrar från flygplatsen idag kl.13.35, en resa på 10 mil tur och retur. Alla andra jobbar så ingen kan hämta dom. Men redan igårkväll tänkte jag ”hur ska jag orka?” eftersom jag bara blev sämre igen och fyra timmar innan de ska hämtas skickar jag ett SMS till svägerskan AnneliÖ och frågar om hon kan hämta dem. Fastän jag tror att hon jobbar så ska hon nog smita iväg från jobbet för att hämta dom, jag är så lättad att jag inte behöver köra och meddelar svärföräldrarna detta. De vill nog helst inte åka med henne för att hon inte kör särskilt bra och ser jättedåligt, men jag rekommenderade att svärfar Ove kan köra bilen från flygplatsen hem till stan, halva resan, fem mil. Nu ska jag krypa ner i soffan igen för nu snurrar världen! Återkommer så snart jag orkar!

4 kommentarer

  1. Det låter inget vidare och påminner om förkylningen jag hade i höstas som jag fick en nedsatt lungfunktion av men är nu bättre. Bilden var rätt kul ändå mitt i allt elände. Hoppas du snart frisknar till. Sköt om dig
    kramar


    • Jag brukar aldrig vara såhär dålig av influensa. Och är sällan förkyld, max en gång per år om ens det. Men denna gång blev jag riktigt ”mansförkyld” och fick allt annat på köpet samtidigt så jag har varit väldigt risig. Nu hostar jag tills jag kräks. Det skorrar i lungorna när jag andas och hostar. Ja jag tyckte ju att bilden kändes passande, det är ju så jag känner det nu, less på detta! Kram!


  2. Är en envis förkylning detta…min går ju typ aldrig över
    Krya på er<3


    • Tack! Hoppas Du mår bra! Vore kul att ses snart….



Kommentera

