h1

Älskling, Kom Hem!

april 16, 2014

Pelle

Min man jobbar övertid den här perioden och det blir riktigt ensamt. Vi hinner knappt ens ses eller prata med varandra. Imorse steg vi upp 06.00 som vanligt, han åkte på jobbet 06.45 och vid skrivande stund är klockan 21.15 och han jobbar fortfarande. Usch, jag vet hur himla trött han måste vara nu! Och han jobbar nog likadant imorgon också, inte som många andra som har halvdag eller helt lediga minsann…

De åt middag på jobbet så jag fick äta middag själv. Trist!

Jag var på en shoppingtur med mamma efter lunch idag. Köpte en del grejor till trädgården, som Frön, Gräsfrön, Sopsäckar mm. Men jag glömde Blåkorn och det fina Växthuset jag ville köpa fanns inte i butiken, så mamma sa att man kanske kan ringa butiken och be dem ta hem det. Jag glömde också att kika på Partytältet och fråga om det, som vi funderat på att köpa. Sen när jag kom hem slog jag i huvudet jättehårt i dörröppningen i plåten BAM! när jag skulle ta ut påsarna ur baksätet. Fick så himla ont att jag bara ville skrika rakt ut, har fortfarande ont sedan 14.00 och nu är det en stor bula under håret. Huvudet dunkar, jag fryser och känner mej lite yr. En vän undrar om jag inte fått hjärnskakning…vad vet jag, vet inte hur det ska kännas?

Men nu hoppas jag att Pelle snart ringer så att jag får hem honom! Älskling, Kom Hem!

2 kommentarer

  1. Gulligt och kärleksfullt skrivet. Han ser så fin och snäll ut. Vi har fått vänja oss av med trädgård men det låter så härligt när du beskriver planeringen av sommarträdgården. Vi får i alla fall en större balkong nu och bättre utsikt så vi skall odla tomater och annat. Det ryms även en hylla där vi kan sätta växter och solen skiner där rätt länge.

    Men vilken otur att du slog i huvudet. Antar att du inte behövde åka in för detta inlägg har ju några dagar på nacken. Hoppas du är bättre nu

    Sköt om dig
    kramar


    • Tack! Ja han är fin och snäll.

      Vad spännande med större balkong och att Ni ryms att odla lite. Det är ju så mysigt.

      Är fortfarande öm i huvudet och haft mycket huvudvärk, men jag litar inte på akuten längre så jag håller mej in i det sista att åka in. Sorgligt men sant. Så länge jag står på benen så hoppas jag det är okej.

      Kramar!



Kommentera

