h1

Från lögn till lögn…

april 24, 2014

liar

Det är så skrämmande att en person kan ljuga så, att så många människor dessutom kan gilla en Facebookstatus som är en ren skär lögn…Jaja, vad gör det om hundra år?! Sanningen kommer ikapp tänker jag, men så försöker personen ljuga ihop en ny lögn (?) för att försvara en gammal lögn? Du uppmärksamhetstörstande lögnare, jag hoppas Du förstår att vi är några som genomskådat Dej och att vi inte kommer att tycka synd om Dej, likväl som att vi inte kan glädjas med Dej eftersom vi inte längre vet vad som är sanning eller ej. Hursomhelst, lycka till med Ditt liv…hoppas sanningen kommer ikapp en dag…!

6 kommentarer

  1. Men varför har du nån sån kvar på fejjan?! Radera personen! Jag tog bort mitt konto för det stal så mycket energi av mig…. Alla negativa människor som är energitjuvar!…. Till en början var det jobbigt, för jag hade hunnit bli beroende av ”den dagliga kollen” och den dagliga statusuppdateringen! 😮
    Sen insåg jag så sjukt det var…. Inte FAN bryr jag mig om en barndomsvän som jag inte pratat med på 30 år, hur hon dricker morgonkaffet svart på sin alldeles för lilla balkong i stockholm!!! 😮
    Nä, lägg ner f.b…. Vill man ha kontakt med gamla vänner och bekanta kan man plocka upp telefonen och ringa dom! Jag tänker på alla dom som har flera hundra ”vänner”!
    Man tjänar inte nåt på att ha 7-800 ”vänner” på ett samlat konto! Så många har man inte i telefonboken…. Och det med en anledning!!
    Ryck upp dig/er…. Hoppas det löser sig!
    Kramen 🙂


    • Jag har inte personen eller dennes partner kvar på fejjan. Men eftersom vi har gemensamma vänner ser jag statusar av denne som mina vänner gillar. Personen hade imorse fått 118 likes på sin lögn, helt ofattbart. Vi har ett stort gäng gemensamma vänner, tyvärr. Och nästan alla går på lögnen. Jag kan tyvärr inte skriva på bloggen vem det är eftersom jag inte vet om personen i fråga läser min blogg, eller dennes vänner. Och stan är liten på så sätt. Men jag ödslar ingen energi på dem, partnern har inte gjort något otalt, (säkert är partnern i goda tron om att personen talar sanning så det är tragiskt för det involverar dem båda) men jag plockade bort partnern också då lögnaren taggar sin partner i alla sina statusrader. Och båda två är supernyfikna, vill veta allt om oss, våra förehavanden, hur vi bor, vad vi gör et.c. Kopierar allt vi gör, allt vi skriver/fotar et.c. Jag tröttnade på det. De gjorde vänförfrågan på Instagram också, men se det gick inte för där gick min gräns…


  2. Sanningen kommer alltid krypandes efteråt.. så vänta du, snart står personen i fråga med skägget i brevlådan.
    Men, jag håller med förra skribenten,, plocka bort ”skiten” från din vän-lista,, de är inte värda att smyga runt på din sida.

    TREVLIG HELG.. // Kramar Annelie


    • Ja sanningen kommer alltid i kapp, men denna gång har den gamla fleråriga lögnen spätts på med en ny lögn och som jag skrev ovan så är det ofantligt många som gått på den lögnen. Har inte lögnaren och dennes partner kvar, men som jag skrev ovan så kan jag ändå se deras statusar då vi har så många gemensamma vänner. Hädanefter ska jag scrolla förbi och inte ens bry mej. Ses vi på stan kommer jag inte hälsa eller prata heller, vi har inget gemensamt helt enkelt.

      Trevlig Helg!


  3. Jag förstår inte varför man håller på så, man vinner ju ingenting med att ljuga. Hoppas att sanningen kommer fram så att h*n får skäms lite .
    Ha en fin helg
    Kram


    • Ja exakt, vad vinner man på att ljuga när sanningen kommer fram. För det har den gjort, vi vet sanningen, men långt ifrån alla vet om den och går på den nya lögnen som förmodligen ska täcka upp för en gammal lögn. Bara det att VI är några som genomskådat det innan den nya lögnen kom. Det går inte att sopa under mattan sådant man sagt förut, personen i fråga måste ha glömt bort vad denne sagt till många av oss. En dag lär nog personen undra varför jag plockade bort dem från FB och fråga, då ska dom få svar på tal. Jag vill inte vara vän med någon som ljuger stup i ett, för vem vet vad som nånsin är sant då?

      Ha en fin helg Ni med!
      Kram!



Kommentera

