h1

Två härliga timmar!

april 24, 2014

Bild

Iförrgårkväll dök han upp på Skype, min goa son Robin. ♥ Han ville säga att han mår bra, lever och har det gott. Vi chattade om allt mellan himmel och jord. Han har köpt ny laptop, nya glasögon, linser och en ny säng. Säng behövdes en ny för att han haft väldigt ont i ryggen av den gamla så nu var ryggen bättre. Synen hade förändrats mycket så han är numera astigmatiker och fick skaffa nya glasögon och linser.

Han tränar styrketräning och är en riktig datanörd just nu, han har kompisar som han umgås med och trivs bra där han bor. Han pratade lite om framtiden, att han kunde tänka sej att plugga på universitet på distans, kanske hösten 2016. Han vill gärna plugga Grafisk Design/3D Modeling/Concept Artist. Han var stolt över att hans halvsyster tagit steget att flytta till Nya Zeeland, att hon nu har sitt drömjobb och bor i sitt drömland och att hon trivs.

Jag trodde mej läsa mellan raderna att Robin ändå hade lite hemlängtan, men att han ändå inte tänker flytta hem. Han ville nog bara säga att han kan tänka sej att åka till Sverige för att hälsa på. Men just nu är flygbiljetterna dyra så han ville avvakta tills priserna går ner. Jag sa att jag kan åka ner, men Pelle får inte ledigt från jobbet, men jag vill inte åka ensam. Robin tycker att jag visst kan åka ensam, ja resan år väl okej, men om han jobbar vill jag inte spendera dagar (eller nätter) ensam. Så om det skulle dyka upp bra flygpriser och om jag skulle få med en reskompis, då kanske jag/vi åker…

Robin hälsar till alla nära och kära, vill gärna att alla hör av sej, om så med snigelpost. Jag har adressen om någon vill ha den. Och han vill att alla nära & kära skaffar Skype!

Saknar honom ♥

(Publicerade detta inlägg två gånger igår, ändå försvann det hela tiden. När jag sedan såg det publicerat innan jag la mej igår så var det borta imorse igen, hoppas det stannar kvar på bloggen idag då…)

Kommentera

