h1

Nya Inköp!

juni 30, 2014

glasskål

Jag har varit med mamsen på stan och shoppat lite snabbt idag. Då jag såg en fläckskada i glaset på skålen som Pelle inhandlat i lördags var jag in och bytte den idag – och då jag inte då hade sett denna skålen först – så valde jag att byta till den istället (Ovan). Och det eftersom den passar mycket bättre till de andra sakerna jag sett och funderat på att köpa (Nedan). Så nu hade jag funderat klart och köpte även en Karaff och två glas i Pressglas till mitt Dressingroom. Men nu tror jag det kanske räcker med prylar dit in för ett tag…kanske…

pressglasflaskapressglas glas

 

2 kommentarer

  1. Jättesnygg skål och även det andra. Det ser lyxigt ut och jag förstår att det passar i ett ”Dressingroom” lyckost som har ett sånt. Vi har så lite garderober nu när vi flyttat så jag är tvungen att hitta på nån lösning för att få allt att rymmas.

    Kram


    • Jag hoppas kunna fota lite bilder när det blivit klart i mitt Dressingroom, men det lär ta lång tid för det blir bara småfix när andan faller på, särskilt när det är bra väder, semester, annat att prioritera och att det FÅR ta tid då det är ett relativt stort rum. En stor golvmatta (typ heltäcknings) ska dit i höst, ny el, ny takbelysning, tre garderober till mm. Massor kläder och prylar att sortera, rensa och flytta runt. Ett sminkbord som ska byggas ihop, en spegel ska beställas, väggbelysning ska upp i höst. Ja en hel del alltså. Men det kommer bli BRA! Älskar projektet, även om det kommer ta tid. Och det ska få ta tid så det blir bra. Lyxkänsla är en ingrediens jag vill ha där så det passar så bra med pressglas och kristall.

      Kram!



Kommentera

