h1

Maspalomas Öknen

september 9, 2014

ESP_Maspalomas

Imorgon flyger mamma och jag till Gran Canaria och ska semestra en vecka i Maspalomas. Det är min fjärde resa till Spanien, tredje resa till Kanarieöarna,  tredje visiten i öknen men första gången jag ska bo i just Maspalomas. Ja, inte mitt i öknen,  men intill.

201408302239 cordial-green-golf 68501_cordial green golf bungalows_18_20101125_100809 1157994302

Vi ska bo i bungalows med två våningar med terass OCH balkong, det sägs vara fint, har gratis WiFi och har ett stort poolområde utanför. Alldeles utanför finns även ett minimarket. Det går dagligen gratis shuttlebussar till stranden från hotellet. Vi har beställt transferhämtning på flygplatsen i Las Palmas, hoppas det fungerar bra för vi kommer fram 23.55 på Las Palmas Airport (LPA)! Så vi är väl på hotellet långt efter midnatt, runt 2 timmar senare, strax före 2. Jag hoppas kunna blogga här och lägga upp bilder på Instagram under resans gång, såvida Internet fungerar som det ska. Och håll tummarna att jag ska få vara frisk, vaknade med halsont och nyser som tusan idag.

gran-canaria-landkarte Cordial-Green-Golf-Maspalomas,608_08 LPAGRGO1034_1_13

3 kommentarer

  1. Vad härligt det låter och det ser fantastiskt ut. Hoppas ni har det toppen i Spanien. Jag har inte varit till Spanien utan Italien men man vet aldrig. Hoppas det inte bröt ut nån förkylning eftersom du har ont i halsen

    Sköt om dig

    Ha det toppen ni båda
    kramar


  2. Hej! Vilka härliga bilder! Ser ut som ni kommer att ha det hur bra somhelst 🙂

    Själv blir jag nog borta till April iaf är det tänkt. Så är jätteglad!

    Ha nu en underbar resa!

    kram,

    Sophie


  3. Och sen tittar jag på datumet och ser att du redan varit;) ha ha.



Kommentera

