h1

Roadtrip på Kanelbullens Dag!

oktober 4, 2014

Idag var vi till Staden Norrut för att shoppa. Och det var inte så lite heller, men nu har vi ”tänkt färdigt” och de var riktigt nödvändiga!

NyaTvättmaskinen

En ny Tvättmaskin!

Hercules

En Hercules!

Minneskort

Ett nytt Minneskort!

Och efter lunch och shopping kom vi hem och började testköra vår Hercules…ty det är ju ändå Kanelbullens Dag! Och lite bröd blev det också…

hercules4okt14 Minabullar Minbulle Brön Bak

Jag återkommer förhoppningsvis inom kort med lite update från resan i Spanien. Vårt Internet där var såpass osäkert och ovilligt att samarbeta därborta i Maspalomas att det bara blev foton till Instagram och lite på Facebook. Men jag ska försöka blogga om det i efterhand eftersom det varit en mysig resa. Har fotat med tre olika kameror så jag måste sortera lite först. Jag har varit dålig efter att vi kommit hem så jag har helt enkelt inte orkat eller klarat av att blogga. Smärtor i vänsterarmen igen med Hjärtsmärtor (troligen har inte hjärtmuskelinflammationen blivit bra ännu, eller så återkom den av resan), Nack- & Ryggsmärtor samt min dubbelsidiga Trigeminusneuralgi/-neuropati som bråkat. Orken har varit som bortblåst då jag också sovit jättedåligt, eller knappt alls.

5 kommentarer

  1. Vad kul med lite nya saker och självklart måste dom ju provas så lägligt på kanelbullens dag.
    Mindre kul att du har ont, kram och krya på dig .


  2. Tack för dina lugnande ord i min blogg. Det hjälpte för i går var jag samlad och stark men i dag har jag ont i magen, men efter din kommentar så lugnade det ner sig 😉 Du är för härlig som kan trösta andra när du har sån värk själv till och från.

    Vilken fin bakmaskin ni köpt. Brödet och bullarna ser helt fantastiska ut och smakar säkert ljuvligt

    Det skall bli spännande att se dina bilder sen

    Ha en skön dag
    kramar


  3. Vill bara önska dig en fin dag vännen

    varm kram
    Malin


  4. Riktlinjer för bedömning om införseln är privat eller kommersiell
    Till ledning för bedömningen utgår Tullverket från följande referensnivåer*,

    •10 liter spritdrycker
    •90 liter vin
    •20 liter starkvin
    •110 liter öl
    Om den införda mängden alkohol överstiger dessa referensnivåer är det du som för in varorna som ska visa att mängden alkoholen är rimlig för din eller din familjs personliga bruk, det vill säga privat bruk. För att du ska kunna visa att alkoholen är rimlig för privat bruk krävs att du kan lämna preciserade och kontrollerbara uppgifter om syftet med alkoholinförseln. Annars kan alkoholen beslagtas för brottsutredning eller omhändertas för skatteutredning.

    Men, ”M” som jag åkte tillsammans med handlade inte alls mycket, så jag kunde ju shoppa på hennes del också. Sen som jag skrev i blogginlägget, så har vi alkohol i flera år nu.. 🙂

    Vi var till Heiligenhafen.

    Ha det bäst och sköt om dig.. // Kramen


  5. Nu har vi fått upp det fina hjärtat på väggen och inlägget kommer in i kväll. Det passade perfekt där och man ser det direkt när man kommer in i vardagsrummet. Det gnistrar och glimmar. Tack igen för din fina gest.

    Hoppas du och din man haft en fin helg
    kramar



Kommentera

