h1

Spökfilmer i höstmörker!

november 10, 2014

Filmtips kanske Ni har längtat efter? Gillar Ni spökfilmer? Om jag kan se dessa så kan vemsomhelst – med åldern inne förstås – se dem.

(Söker Ni mera filmtips och filmrecensioner skriver Ni bara ”filmtips” eller ”filmrecensioner” i sökrutan nere till höger. För att verkligen inte missa några filmtips – eller andra blogginlägg – så kan Du prenumerera på bloggen – klicka på ”Follow Maypel’s World” och skriv in Din email – emailadressen kommer INTE synas på bloggen…)

000000000000MGM

ouija Photo/Foto: Imdb.com

Ouija (2014) är en Horror med Olivia Cooke och Ana Coto i huvudrollerna. En grupp vänner hittar ett uråldrigt s.k. Ouija bräde. Genom att använda detta väcker de mörka krafter till liv igen och står plötsligt inför fasansfulla händelser. ***

annabelle Photo/Foto: Discshop.se

Annabelle (2014) är en Horror med Annabelle Wallis och Alfre Woodard i huvudrollerna. John hittar den perfekta gåvan till sin gravida fru Mia, en vacker och ovanlig vintage-docka i vit bröllopsklänning. Men dockan drabbas snart av en förbannelse och Mias förtjusning i Annabelle varar inte länge. ***

jessabelle Photo/Foto: Imdb.com

Jessabelle (2014) är en Horror med Sarah Snook, Mark Webber och Joelle Carter i huvudrollerna. Jessabelle återgår till sitt barndomshem i Louisiana för att återhämta sig från en fruktansvärd bilolycka, där kommer Jessabelle ansikte mot ansikte med en sedan länge plågade ande som har sökt hennes återkomst – och har inte för avsikt att låta henne fly. ***

4 kommentarer

  1. Jag älskar verkligen skräckisar,, bara det inte är en massa blod som sprutar åt alla håll och kanter.
    Annabelle är jag nyfiken på.
    Ville gå på bio och se den, men fick inte med mig Göran, så det vart inget med det.. 😦

    Ha det bäst.. // Kramen Annelie


    • Vad kul att Du gillar såna filmer, då har vi tipsat om tre här. Mer film kommer.

      Kram!


  2. Tack för filmtipsen. Just nu har jag så mycket konstiga drömmar men när det lugnar ner sig så kan jag se spökfilm 😉 jag gillar ju även sånt.

    Hoppas allt är väl och du och din man får en fin söndag
    kramar


    • Jag förstår, jag är själv en som drömmer, men dessa var av ”snällare slaget” för annars hade jag inte sett dom alls.

      Trevlig helg på Er! Kramar!



Kommentera

