h1

Släktforskningen som går framåt…

januari 16, 2015

where_is_iowa_located

Jag fick idag veta vart mina utvandrade släktingar hamnade i USA och var jag kan tänkas ha ättlingar/släktingar idag. Delstaten Iowa, där jag för övrigt har en vän som bor där sedan 2011. Vännen Camilla bor i Cedar Rapids med man och två barn. När jag skrev detta på Facebook så skrev Camilla ”Du är så välkommen!”

Iowa_overview

Släktingarna Johan och Anna Lena utvandrade från Sverige 1880 till Ames i IOWA där de bodde i ett år. Sedan flyttade dom till Gowrie i IOWA där de bodde i tjugo år, 1881-1901. Sedan hamnade familjen i Albert City 1901. Johan och Anna Lena fick sex barn. Johan avled 1928 av vad som kan tydas i skrifter som efterlämnats.

4 kommentarer

  1. Det går tydligen inte med någonting….


    • Nu ser jag Din kommentar 🙂


  2. Vad roligt att få reda på sånt. Min morfar har familj som utvandrat till USA och en kusin till mamma hörde av sig till mig och ville ha ett foto på mammas föräldrar och syskon, men hon finns nog inte längre. Du som är ung har ju tiden för dig att åka över dit. Jag har själv fått reda på att jag har två kusiner till som var bortadopterade. Man hittar rätt mycket när man forskar. Spännande läsning

    kram


    • Om Du känner för att börja släktforska, om Du inte redan gör det, så har jag lagt upp några länkar här till höger 😉

      Kram!



Kommentera

