Archive for 8 april, 2014

h1

Från andra sidan jorden…

april 8, 2014

serape

Idag hämtade jag ut ett paket som min gulliga vän Katalin hade skickat till mej. Vad det var inuti visste jag för jag beställde detta med henne när hon åkte på semester till Mexico för ett par veckor sedan! Två äkta handvävda mexikanska Serape dukar! De var större än jag föreställt mej, men det är bara positivt…ju större desto bättre! Här på bilden är dom vikta flertalet gånger…stora som filtar är dom.

h1

Playa Del Carmen del 3

april 8, 2014

Del 1 & 2 hittar Du [här][här]Så har vi kommit till dag 5 i resedagboken för resan till Mexico.

…Morgonen efter, den 1 januari, så börjar jag må väldigt dåligt så jag kräks, tror då att det är ”dagen-efter-sjuka” men eftersom jag sällan blir bakis och om jag jag hade varit det så hade det gått över efter jag fått kräkas och dricka ett par Coca-Cola. På en sen frukost masar jag mej till restaurangen med Thomas. Mellan ordern av maten vi beställer och innan vi fått maten så har jag hunnit springa upp på hotellrummet två gånger för att kräkas och fick då även diarré. Då förstår jag att det inte är en baksmälla det handlar om. Äter pannkakor och dricker ett glas vatten eftersom jag inte heller är sugen på att äta, men äta och dricka måste jag. Juice var jag sugen på, men det är inte bra för magen. Hela frukosten kommer upp igen på hotellrummet. Ligger och vilar, somnar medans Thomas läser en bok. Jag är magsjuk hela dagen. Thomas blir hungrig vid 15-tiden och går på McDonalds för att äta själv. Jag vilar på rummet. Thomas köper hem 1½L Coca-Cola, Yoghurt, Muffins, Godis och Äpplen. Jag dricker Coca-Cola och äter ett äpple, men allt kommer upp igen. Thomas går en sväng ner till stranden. Själv orkar jag inte ens upp ur sängen, verkligen matt i kroppen. Jag är svag, skakig och fryser. Sover då och då. Vi äter inte ens middag utan lägger oss för natten redan vid 20.00. Då har också Thomas insjuknat med diarréer. Så vi måste ha ätit något olämpligt.

Playa_del_carmen

Klockan 04.30 den 2 jan på dag 6…Jag vaknar pigg men jättetörstig och jättehungrig. Thomas vaknar 07.00 så vi går och äter ca 08.00. Vid 10-tiden går vi till stranden och ligger & solar till 13.00. Vi köper glass och Coca-ColaMcDonalds för att det är så väldigt varmt ute. Vi tar en promenad och fotograferar lite.  Fotar Hotel Posada Mariposa där vi först bodde, sedan längs stranden.  Vi åt middag på restaurang Ajua Maya. Mexikansk mat. Lade oss tidigt, ca 21.30.

PLDC

Fortsättning följer i nästa blogginlägg om Mexicoresan… (Fotona är klickbara större)