h1

Dejter med maken

februari 3, 2015

Vi har börjat med nåt nytt, min man och jag. Vi har ju faktiskt aldrig dejtat någonsin. Och som en liten kul grej och göra någonting nytt så har vi börjat dejta – trots att vi snart varit ett par i nio år. Ganska mysigt faktiskt!

18 januari

18 Januari tog vi en lunch på stan tillsammans.

24 januari

24 januari var vi och fikade.

31 januari31 jan

31 januari var vi på ett annat fik och fikade.

Istället för en massa nyårslöften, en massa måsten och sånt blir detta ett mysigt sätt att umgås och få lite egen tid med varandra. Vi tänker, varför har vi inte gjort såhär förr?

Tanken var att gå minst en gång i månaden, men det har blivit lite oftare än så just nu. Nu behöver man absolut inte fika varje gång, men för det mesta promenerar vi några kilometer och nu unnade vi oss fika. Men en slät kopp kaffe, en lunch, gå på bio, göra en utflykt, ta en långpromenad eller nånting annat kan vara en fin dejt. Och det behöver ju inte heller vara på tu man hand, om någon eller några vill följa med.

Så snart det är läge för fler promenader skulle jag gärna ta fler långpromenader, senaste tiden har jag inte orkat/kunnat gå så långt alls då höger höft och knä bråkat rejält och jag fått hoppa på kryckor om vartannat då benet inte alls bär, ger vika och smärtar enormt. Och just idag har jag väldiga ryggsmärtor så jag inte ens kan sitta upprätt. Men skam den som ger sej…

En kommentar

  1. Det lät ju helt fantastiskt och spännande. Vilken bra idé. Ni är för härliga och så snygga ihop. Min man har ett trasigt knä men han får vänta på operation och nu haltar han igen. Tråkigt med dina smärtor. Jag hade så också när min höft var påverkad men nu har jag ju en ny och fick ett nytt liv. Fast smärtan från ländryggen är ingen höjdare heller men jag skall inte klaga för det går ju över med övningar och promenader.

    Hoppas det släpper snart för dig så du får njuta och slippa värk, du är så otroligt stark men jag förstår att du blir less på detta.

    Sköt om dig fina du
    kramar



Lämna en kommentar