h1

Långfilmspremiär!

december 7, 2011

Som jag skrev för ett par veckor sedan så fick jag en spännande inbjudan med posten. Inbjudan till en Filmpremiär! Att få gå på Filmpremiär är väl inte direkt ”vardagsmat”, men inte heller första gången jag får en inbjudan. Det blir ”min” tredje långfilm som har premiär. Och vad jag menar med ”min” långfilm är för att jag deltog som statist i min tredje långfilm för ungefär ett år sedan. Filmen heter ”Någon annanstans i Sverige”.

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd. Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission. Kamera/Camera: Nikon D5000 (2011-11-16)

  Poster – Foto/Photo: Svd.se

Regi: Kjell-Åke Andersson
Manus: Hans Gunnarsson (filmen baserar sig på Gunnarssons roman “Någon annanstans i Sverige”)
Produktion: Davaj Film, Anna Björk och Tur med vädret AB, Peter Kropenin
Samproducenter: Filmpool Nord, Filmgården
Premiär: 2011-12-16
Om Filmen:
Detta är en både dråplig och tragisk berättelse från en svensk verklighet som vi känner igen och ändå inte.

 

Foto/Photo: Moviezine.com

I rollerna ser vi bland annat Peter Andersson, Helena Bergström, Marie Richardsson, Mikael Persbrandt, Sussie Ericsson, Björn Bengtsson, Jonas Inde med flera.

Det blir en Smygfilmvisning för filmproducenterna, kändisarna, filmfolket och jag är särskilt inbjuden. Det blir några dagar före själva Sverigepremiären. Det är inte första ”smygpremiärfilmvisningen” för mej, men det är första gången jag och Pelle får tillfället att frottera oss med kändisarna på en smygpremiär och dessutom äta buffé och dricka champagne med dem. Det blir spännande!

Här är TRAILERN till filmen!

(Jag och vännen Mathias är med i kyrkscenerna, men vi syns inte i trailerns kyrkscener 1:25-1:28. Ska Ni dessutom i filmen spana in om Ni ser mej – så får Ni spana in mej till höger nästan längst bak i kyrkan. Jag är blond då och sitter snett bakom en av filmrollsinnehavarna Peter Lorentzon då han filmas. Det är han som springer ut skrikandes i trailern. Nu får vi hoppas att man inte klippt bort scener där vi är med förstås…för då blir det ju lite svårt att hitta mej haha…)

Video: YouTube.com

9 kommentarer

  1. Lyckost 😉 vad spännande. Den filmen måste jag bara se. Vad bra att du talade om vart man kan se dig i filmen. Då måste du tala om hur det går till på en filmpremiär, det skulle vara en dröm att få gå på nåt sånt.

    Tack för filmtipset och beskrivningen av filmen.

    Tack även för dina gulliga kommentarer. Härligt med såna bra bloggvänner som dig. Jag har svarat på din fråga också.

    Kan man få en autograf ;))

    Ha en fortsatt fin dag
    kramar


    • Hahaha! Vad gullig Du är! Ja det är klart Du ska se filmen, jag tror den blev bra. Inte för att jag nu var med, men för att det är många kändisar med och bra skådespelare. Jag ska försöka göra mitt bästa att dokumentera, vet ännu inte om man får fotografera (förutom pressen då) för det rådde fotoförbud under inspelningen iallafall. Visst vore det toppen att få fota nån/nåra kändisar…

      Autograf, hahaha…ja Du är gullig Du! 😉

      Kram!


  2. Det är en film jag också ska se,, när den väl kommer ut på DVD… för på bio är vi så ytterst sällan så man kan kalla det ALDRIG.. 😉
    Jag ska också spana in om jag ser dig,, roligt att få ha kontakt med en ”kändis” 😀
    Ha dä bäst goa du och sköt om dig.. // Stora kramen från ett blåsigt och rengnigt söder.


    • Klart Du ska se den, på DVD kan man spola dessutom 😉 Hahaha!

      Kändis? Hahaha, Du är ju också för rar!

      Sköt om Dej Du med!
      Stor kram tillbaka från mittinatten-svarta norr 😀


  3. Vad roligt! Antar att du redan nu går i tankarna ”vad ska jag ha på big, hur ska jag ha håret, vilka skor blir bäst till vilka smycken” etc… 😉


    • JA, det är spännande och JA, det är klart att jag går i de tankarna…ända sedan inbjudan damp ner i brevlådan! Ska inventera min mammas garderob också haha 😉 Man har ju ingen aaaaning om hur man bör klä sej eller se ut 😛


  4. Blir ju superspännande ju 🙂 Kul att du även fick ta med dig Pelle, alltid kul att ha med sig sin gubbe 🙂
    Ska förstås och se filmen när den kommer på bio, jag ser nästan alla svenska filmer som kommer på bio 🙂
    Kram


    • Ja det blir kul och riktigt spännande. Ska se om jag kan/får ta foton, men jag kommer iallafall blogga om det och berätta hur det var. Just nu har jag bara hår och kläder i huvudet haha. Det är skoj att jag fick ta med mej Pelle också, vore lite halvtråkigt annars. Den 16 dec har filmen premiär på riktigt och det gäller även här i vår stad. 😀

      Kram!


  5. […] fredags var vi alltså på Filmpremiären för filmen ”Någon annanstans i Sverige”. Har inte orkat blogga tidigare ikväll som […]



Lämna en kommentar