h1

Rapport från Filmpremiären!

december 13, 2011

I fredags var vi alltså på Filmpremiären för filmen ”Någon annanstans i Sverige”. Har inte orkat blogga tidigare ikväll som det var tänkt……….

Detta bildspel kräver JavaScript.

Filmens regissör Kjell-Åke Andersson, filmens författare Hans Gunnarsson, skådespelarna Sten Ljunggren och Sara Arnia var där. Och mycket filmfolk som var med om att göra filmen på ett eller annat sätt. Och några av oss statister. Allt som allt var vi cirka 160 personer inbjudna på första smygpremiärvisningen, det var ytterligare en smygpremiärvisning på lördagen. Själva Sverigepremiären för filmen är på fredag, den 16 December 2011.

Och jag kan avslöja att jag syns hela FYRA gånger på den vita duken. I scenerna från en begravning. Lite suddig bakom Peter Lorentzon, men jag är med iallafall…

Fotona är tagna under presentation, tacktal, blomster- & presentutdelning, buffé, mingel och livebandsunderhållning. Under själva filmen var vi koncentrerade på att se filmen förstås. Filmrecension får jag återkomma med.

Jag blev tyvärr jättedålig i värk efter den här kvällen att jag vaknade klockan 4 på natten mot lördag med svåra smärtor. Pelle hämtade smärtstillande och jag bara grät av smärta. Har under helgen bara vilat och gått på smärtstillande. Det är delvis därför jag väntat med att blogga om filmpremiären. Sedan fick vi jättetråkiga nyheter ikväll (tisdag)…….

Foton: Copyright StudioMaya (Mina Egna Foton) Man får EJ använda mina foton utan mitt tillstånd. Photos: Copyright StudioMaya (My Own Photos) My photos may NOT be used without my permission. Kamera/Camera: Nikon D5000 *8 (2011-12-09)
Don't touch my site

En kommentar

  1. Vad kul ni verkade ha, och vad bra att så mycket filmfolk var med också 🙂 Måste komma mig iväg och se filmen så snart som möjligt och ska spana efter dig på vita duken 😉
    Tråkigt att du blev så dålig sen på natten, och att ni fick sorgligt besked …
    Kramen



Lämna en kommentar