Archive for 7 augusti, 2014

h1

Dagens Föreläsning

augusti 7, 2014

Idag var jag med mamma och KurtBosse Rappne’s föreläsning om Trädgård. Det var både intressant och lärorikt! Jag blev i vart fall både taggad att pyssla mer i trädgården och fick mer kunskap.

IMG_20140807_165923 IMG_20140807_170201

Mamma ville fota mej med Bosse Rappne, jag var väl inte precis så fin i håret och beredd sådär. Men jag bjuder på den. Och sen tog jag själv en bild på Bosse. Med mej fick en Röd Temynta följa hem, likaså en fontänpump/vattenpump.

IMG_20140807_171659

 

Nu har jag lyckats lägga upp foton från min nya mobil till bloggen så nu vet jag hur det funkar, så kanske jag får upp lite foton senare från Stockholmsresan vi gjorde för nån vecka sen.

Idag blev det tre timmars promenad totalt sett, gissa om jag har ont i benen…?!

h1

Skön kvalité!

augusti 7, 2014

Då jag var så nöjd över den turkosa jumpern som jag köpte tidigare så var jag sugen på den lila jumpern också som jag sett. Så för nåra dar sen när jag skulle möta upp Pelle, då han promenerar hem från jobbet varje dag (4,5 km) och jag brukar möta upp honom halvvägs, vända om och gå med honom hem (så har vi gått lika långt)….då passade jag på att gå några minuter tidigare än 16.00 så att jag skulle hinna in på Cubus och köpa den lila jumpern.

LILA CUBUS

De hade flyttat klädställningarna så jag fick leta jumprarna först, men när jag väl hittade dem och rätt storlek så gick jag förbi ett linne också. Så den blev jag också sugen på. Då inte den hängde högt upp kunde jag inte kolla om den fanns i min storlek så jag sa till i kassan, tjejen i kassan hämtade en stång och tog ner alla, men ingen i min storlek hängde där så hon åkte ner i källaren på lagret och hittade min storlek. Så nu har jag detta snygga linne också…

Cubus Linne What Rules

 

…så den ska jag nog ha på lördag då vi är utbjudna på middag och ska fira svågern Micke som fyller år på söndag! Fasters lillhjärta Molly fyller också år på söndag!