Archive for 10 augusti, 2014

h1

I was busy…

augusti 10, 2014

Jag har denna sommar inte hunnit blogga så mycket som jag velat, men det har varit en kanonsommar med tropisk värme, solsken och massor aktiviteter i både trädgård, resor, besök och annat. Vi har också varit till Stockholm på en liten semestertripp. Något jag hoppas kunna blogga lite om sen. Och sommaren är inte slut än…inte heller alla aktiviteter och projekt…

O'Hellige Jul  Bild/Photo: IMDB.com

I ett par veckor har jag också hjälpt till med ett projekt, nämligen filmtextöversättning. Jag kan numera titulera mej som översättare! Haha! Filmen är norsk och jag hjälpte min norska vän Hilde att översätta till svensk textning. O’Hellige Jul heter filmen (En Grym Jul på svenska) och den hade biopremiär i Norge den 13 december 2013, men kommer nu på DVD med norsk, svensk och engelsk textning för att utges i Norge, Sverige och i USA. Troligen till jul.

Ansvarige för filmproduktionen Mange (?) skrev idag såhär;

O’Lykke! Da er jeg omsider ferdig å tekste ”O’Hellige Jul!” til norsk, engelsk og svensk… Tusen takk til Elizabeth XXXX som hjalp oss med engelsken, Kim XXXX som hjalp til både med engelsk og norsk, Hilde ØXXXX som hjalp meg med norsken ( skulle tro jeg snart begynte å lære dette språket, siden jeg tross alt har bodd i Norge en stund nå… men, nei da. ) og ikke minst Hilde XXXX og Maria XXXX som har skrevet den svenske teksten, slik at jeg bare trengte å føre den inn på filmen. Dere har virkelig gjort en fenomenal jobb. Tusen takk alle sammen  🙂

* Jag har valt att inte visa några efternamn medvetet, skrev XXXX istället.

h1

Svågern fyller också år!

augusti 10, 2014

MICKE

Min Svåger, Pelles bror Micke, fyller också år idag! Fotot ovan är taget av hans fru Anneli ca 1989.

Vi firade Micke på restaurang igår…Han fick en Bok av oss! Bakom Masken av Peter Criss.

Stort Grattis Micke på Födelsedagen!

DSC_1359 IMG_20140809_175716 IMG_20140809_180301

h1

Smulan blir ett!

augusti 10, 2014

MOLLY1

Idag firar vi Smulan som fyller 1 år! Min söta lilla brorsdotter Molly fick en rosa-ljusgrön ryggsäck i present av oss för att hon ska kunna ha en egen liten packning när hon reser till Thailand i december! Sötsmulan! GRATTIS prinsessan önskar Faster Maya, Farbror Pelle och Kusin Robin!