h1

Smultronställen

april 2, 2012

När vårkänslorna börjar bubbla i kroppen, solen skiner och värmer ansiktet…

Då får jag ofta en sån längtan att åka ut på picnic! Ta cykeln till en solskensglänta, duka upp godsaker på en filt ute i det gröna, sparka av sej skorna och gå barfota i gräset, doppa fötterna i en rinnande bäck, känna doften av vilda blommor och lyssna på fågelkvitter. Att plocka vildsmultron på ett strå, att läsa en bok inunder ett träd, att få dricka lemonad och äta sallader med baguette. Jordgubbar och mousserande vin. Skratt och spel i goda vänners lag…

Är Ni med mej? Ska vi planera och fotografera vårens och sommarens utflykter och blogga om dem? Hitta Ditt smultronställe och visa oss på Era bloggar…Jag utmanar alla mina läsare!!!

Bjud in Dina vänner, grannar, bästa väninnor, arbetskamrater eller Din käraste! Här kan Du ladda ner gratis inbjudningskort!

Foto/Photo: Bilder.Alltinggratis.Se

5 kommentarer

  1. Ååååååååh, vilken härlig känsla med allt du beskrev…. Ååååååh.
    Svar: Vad kom det sig att du ville flytta till Tanzania?
    STOR KRAM!


  2. Vad härligt och lockande det låter. Vi haf själv åkt ut till lite öde små badstränder dom sista åren och tagit matsäck med oss och det är så lugnande och skönt för kropp och själ. Du fick mig verkligen att längta till sommaren, jag som inte gillar för varmt ;))

    Ha en fin dag
    kramar


  3. Ååå vilken sommarlängtan jag fick nu ….

    tänk när man kan stoppa fötterna i ett par sandaler och utan strumpor ?


  4. Mors,,Jag har ett smultronställe i södra lappland,hoppas på att vägen dit är farbar i mitten av maj…Men innan dess blir det 2 veckor på Cypern,ska bli skönt..
    Svar på gåtan kommer i kväll..
    Haé Kram.


  5. Vad mysigt det låter med picknick, men jag tar nog bilen till mina favoritställen, är för långt med all packning på cykel 🙂
    Lät som en roligt utmaning som jag ska försöka anta, vi får väl se var man hamnar i sommar 🙂
    Kram Kram



Lämna en kommentar