Archive for 9 december, 2015

h1

Shoppat, mest i favoritfärger

december 9, 2015

 

Ikväll har vi shoppat! Många paket! Och som Ni ser är det mycket av våra favoritfärger!

Då mina förra Bikinis jag beställde (turkos och orange) hade för små kupor så beställde jag på nytt, det blev turkos och ceriserosa istället. Så jag hinner få dom och prova dom till en kommande semesterresa. Annars måste jag leta på nytt och det vore tråkigt. Mina förra köpte min svägerska Anneli S av mej, kul att hon också fick nya bikinis till sin kommande semester.

Bikini MINT Turqoise 11.99.12.15 Bikini ROSE Hot Pink 11.99.12.15

Pelle beställde ett par längre Badshorts i Lake blue (turkos eller ljusblått?) denna gång, snygga tycker jag. Badbyxorna Aqux i turkos, svart och vitt nederst köpte han med förra paketet, även dom snygga.

Badshorts Bermuda Surf Turkos 11.87.12.15 Badbyxor

Pelle köpte mer Kalsonger, det blev ett gäng även i förra paketet. Denna gång köpte han samma märke, men i nya färger. Pink Hero blev en favorit.

Boxer GRÖNVIT 03.33.12.15 Boxer RÖDVIT 03.33.12.15Boxer SVARTVIT 03.33.12.15

Jag köpte faktiskt två Silverringar som en julklapp till mej själv, det är 925 äkta Silver och den nedre ringen har en Cubic Zirkonia.

SilverRing925 01.86.12.15 SilverRing925 stl 11.75 1.45.12.15

Sedan gillar jag ju bling-bling och har ju länge kikat på Tinsel, eller Hårglitter som är poppis nu. Jag vill gärna testa, så jag beställde sånt i Silver Rainbow (den i mitten).

TinselBlingHair SilverRainbow 00.99.12.15

Färgmatchat blev det när jag beställde ett par somriga Semesterbyxor i turkost, vitt, svart och gult. För Koftan med huva nedanför hittade jag också i gult. Bra tunn kofta om man behöver skyla axlarna mot solen.

ByxaAstec TurkosVitGul  06.15.12.15 CardiganGUL 10.20.12.15

Sedan blev jag förälskad i denna klart solgula Klänning, hoppas verkligen att den är lika fin som den ser ut. Tyvärr hittade jag ingen bättre bild när det inte gick kopiera originalbilden. Men den ser ut precis såhär. Mycket fina kläder till semesterresan!

KlänningGUL 12.21.12.15

Och idag blev alla julklappar till barnen klara (utom till sonen Robin och maken Pelle)! Har nog aldrig varit så lugn som nu. Alla över 18 år, utom min son och man, får inga julklappar i år. Vi kommer att gå ut och äta middag tillsammans hela Pelles familj med respektive.

Däremot har vi två födelsedagar bara dagar innan Julafton, först Pelles brorson Victor och sedan Pelles pappa/min svärfar Ove.

h1

Hopplöshet och Frustration!

december 9, 2015

stock_crutches_guy_sm

I förrgår måndag bestämde vi oss för att promenera igen, att Pelle promenerar hem från jobbet och om jag går hemifrån samtidigt så möts vi på mitten och sällskapar hem. På så vis får vi motion, träning, friskluft och öva mitt dåliga knä och höft, och att vi får 4,5 kilometer kvalitetstid där vi slår flera flugor i smällen.

Efter lunchtid då jag skjutsat Pelle på jobbet så tog jag bilen hem, en kort fotopromenad, bara för att ”spara” på högerbenet som strular för mej med att den gör ont, viker sej, bär inte och för att till slut explodera av smärta. Så jag gick bara en kort promenad. Sedan hem och invänta klockan 16.

Klockan 16 så har jag klätt mej och börjar gå, det är svag vind men skönt ute. Jag möter upp Pelle på stan, vi träffar en del vänner och bekanta. Avsikten att slå flera flugor i en smäll är bl.a. att besöka Apoteket då vi behövde göra lite inköp där. Men Pelle drar ivög för att köpa en julklapp till mej nånstans så jag ombeds vänta på Apoteket, men jag går in på Clas Ohlsons, väl där börjar jag få väldigt ont i högra benet och det finns ingenstans att sitta ner. Jag SMSar Pelle att skynda på för jag tror att han stannat upp för att prata med någon (vilket han också hade). På Apoteket tvingas jag sätta mej ner, nu börjar benet svikta och smärtorna accelererar, gråtfärdig när vi ska gå hem.

Väl hemma störtar jag i soffan och gråter hejdlöst av smärta. Pelle ger mej smärtstillande och ett vattenglas. Tyvärr hjälper inte pillren så jag tar ännu en tablett innan vi ska sova efter middagen och TV-kvällen. Hela natten har jag sömnlöst och fruktansvärt ont, släpar mej upp för att ta smärtstillande och har svårt att sova den natten.

Och på Tisdagmorgonen kom kryckorna fram. Klockan 11 igår tisdag skulle en hantverkare komma förbi, Pelle kom på lunch då men ingen hantverkare dök upp. Vid 13-tiden hade jag tid hos frissan, även det blev ett kapitel med frustration, hopplöshet och smärtor. Tre timmar gick och till slut fick jag SMSa mamma som bor tvärs över gatan från frisörsalongen att komma och hämta bilnyckeln för att ställa om P-skivan så jag inte skulle få böter medans jag var i frisörstolen, det översteg ju tre timmar. Sedan fick jag stappla till mamma och hämta bilnyckeln, sen ner i bilgaraget där bilen stod och hämta Pelle halvvägs gående från jobbet och sen hem i fruktansvärda smärtor igen.

Idag Onsdag har jag bara gått på smärtstillande och vilat, nåväl jag har ju tömt diskmaskinen, fyllt diskmaskinen, sopat sand i hallen, tvättat två småmattor, förberett middag, dukat och lagat mat – allt på kryckor och med smärtor!

Och nu har jag ju värk även i nacke, rygg, lungor, revben, axlar, armar, handleder och andra ställen då jag gått på kryckor i två dagar, plus smärtorna i högra benet. Håll tummarna att det är bättre imorgon, åtminstone till middagen på Fredag!

h1

Pyssla eget Julgranspynt!

december 9, 2015

julkulor2

Vik remsor av papper på mitten, rita en form på dem och klipp ut. Limma sedan alla sidor med varandra, och så enkelt hade du gjort en egen pappersboll att hänga i granen.

julkulor3

 

julkulor4

julkulor1

Foton och text från Designoform.com

h1

Julkalender 9 Dec 2015

december 9, 2015

Årets Julkalender har temat – Roliga Låtvideos!

Varje dag kommer en ny rolig låtvideo i dagens lucka. Håll utkik och skratta med oss. Se ironin och humorn i dessa tokiga, galna, helt seriösa eller ironiska videos!

För att inte missa dagens lucka kan Du också följa bloggen genom att prenumerera på nya blogginlägg genom att anmäla Dej nere till höger på”Följ Maypel’s World”

numero9

Dagens Lucka – 9 (klicka på YouTube-länken nedan)

Losing You

Gillar Du Julkalendrar så finns det flera i bloggen sedan tidigare år att kolla in på, med teman allt från Julklappstips till Barndomsminnen. Sök i rutan nere till höger ”search archives” med sökorden; ”Julkalender”, ”Kalenderlucka” och ”Lucka”.

Alternativt så söker Du på ”December” för varje år i blogginlägglistan längst ner till höger, från 2009 fram tills iår 2015.

20661-logo2

Söker Du t.ex Julmusik för julstämning så klicka på AccuRadio (klicka på bilden) där Du finner många radiokanaler online.

YGKNAPP

Vill Du delta i min utlottning på bloggen? Kika in [HÄR]